Information - Systemuppdatering av Mina sidor 28–29 mars

Systemuppdatering på Mina sidor sker den 28–29 mars. För dig som är bostadssökande eller befintlig hyresgäst öppnar Mina sidor igen 30 mars kl. 08:00. Om möjligt vänta med att anmäla en serviceanmälan eller uppsägning tills Mina sidor fungerar igen. För akuta ärenden ring 0300-512 80.

Glöm inte att ladda ner Aranäs boendeapp för att få aktuell information direkt i din telefon. Du kan enkelt enkelt göra en serviceanmälan i boendeappen under dessa dagar.

Välkommen åter!

Aranäs Fastigheter

Mina sidor

Frågor och Svar

Vad gäller angående hemförsäkring?

Glöm inte att teckna hemförsäkring som skyddar dig vid brand, stöld, vattenskada eller om du skulle bli skadeståndsskyldig. Denna ska gälla från och med datum för tillträde. I appen hittar du förmånligt erbjudande där du får första månaden gratis om du tecknar via Hedvig.

Behöver jag teckna elavtal?

Ja, du behöver teckna ett eget elavtal. Nätägare är EON men du kan välja elleverantör själv. I boendeappen hittar du förmånligt erbjudande.

Vad gör jag om något inte fungerar som det ska?

Du gör enkelt när som helst på dygnet en serviceanmälan via boendeappen eller genom att logga in på mina sidor på aranas.se. Där kan du även följa ditt serviceärende. Behöver du tala med oss så kan du även göra en serviceanmälan under kontorstid via telefon 0300-512 80.

Var finns mitt lägenhetsförråd?

Samtliga lägenheter har förråd i källaren.

Var finns tvättstuga?

Samtliga lägenheter har tvättmaskin och torktumlare. Gemensam tvättstuga saknas.

Kan jag installera diskmaskin?

Ja, samtliga lägenheter har el och vatten framdraget för diskmaskin i köket. Du kan själv köpa och installera diskmaskin om det görs på ett fackmannamässigt vis.