Information - Systemuppdatering av Mina sidor 28–29 mars

Systemuppdatering på Mina sidor sker den 28–29 mars. För dig som är bostadssökande eller befintlig hyresgäst öppnar Mina sidor igen 30 mars kl. 08:00. Om möjligt vänta med att anmäla en serviceanmälan eller uppsägning tills Mina sidor fungerar igen. För akuta ärenden ring 0300-512 80.

Glöm inte att ladda ner Aranäs boendeapp för att få aktuell information direkt i din telefon. Du kan enkelt enkelt göra en serviceanmälan i boendeappen under dessa dagar.

Välkommen åter!

Aranäs Fastigheter

Mina sidor

Så här betalar du din hyra

Betala din hyra direkt i appen

När du har laddat ner vår boendeapp kommer du som i dag får pappersfaktura eller faktura till Kivra, automatiskt att få din hyresfaktura direkt i Appen.
Du som valt att få fakturan som e-faktura kommer fortsatt att få det. Vill du hellre få fakturan i Appen så avanmäler du bara e-faktura hos din bank.
Är det så att du önskar ett annat sätt att ta emot din hyresfaktura kontakta då oss på boendeapp@aranas.se

Med några enkla steg kopplar du ihop appen med din internetbank. När du betalat din hyresfakturan hittar du den i appen under fliken ”Behandlade”.

Observera följande!
• Du kan endast se avier för det/de kontrakt som du är skriven på. Endast en person på respektive kontrakt (huvudsaklig mottagare) har möjlighet att ta emot avierna i appen. Du kan enkelt få åtkomst till era gemensamma avier genom att be den huvudsakliga mottagaren av avier att:

1. Logga in i sin app

2. Gå till Betalning – Dela dina fakturor
• Avier går inte att delbetala och du kan inte ändra belopp.
• När din hyresfaktura är betald kommer den att flyttas till fliken ”Hanterad” och få statusen ”Registrerad för betalning”. Skulle du välja att inte betala fakturan i appen så kan du manuellt flytta fakturan till hanterade för att ha koll på om den är betald eller ej.